Tu, ai regrete?

…Cum se defineşte regretul? Iată ce spune Dex-ul: „REGRÉT, regrete, s. n. Părere de rău cauzată de pierderea unui lucru sau a unei fiinţe, de o nereuşită sau de săvârşirea unei fapte nesocotite; p. ext. remuşcare, căinţă.”

Oare sufletul cum defineşte regretul?! O fi apăsarea care nu mai vrea să plece uneori?!

Te mai întreb o dată, cititorule, ai regrete?

De fiecare dată când am fost întrebată dacă am regrete, răspundeam fără ezitare „Nu!”.

Probabil e doar un mecanism de apărare pe care îl folosim cu toţii pentru a nu ne „mustra” singuri, pentru lucruri pe care le-am făcut sau nu.

Cred că toţi avem regrete… Fie că este vorba că am permis unora să ne facă rău prea mult timp, fie că în loc să încercăm să înţelegem ceea ce simte şi vrea celălalt.. ne-am lăsat absorbiţi de propriile trăiri,  fie că nu am trăit viaţa la intensitatea ei maximă, fie că am renunţat prea uşor la anumite lucruri sau persoane, fie că frica ne-a blocat şi am lăsat aşa situaţiile.. şi lista poate continua.

Un lucru este cert. Trecutul e irecuperabil. Nu se poate modifica. Paginile pe care le-ai scris, nu se pot rupe, nu se pot şterge.. rămân vii prin ceea ce eşti şi prin locul în care te afli. Dar avem un dar -prezentul- pe care îl putem scrie aşa cum dorim. Nu-ţi fie frică! Orice ar fi, rămâi sincer cu tine însuţi şi fi sincer cu cei din jurul tău.. Nu uita că, timpul e un dar pe care îl oferi fără a-l putea recupera. „Pierde-l” cu cei pe care îi iubeşti, în activităţi care să te relaxeze sau să te ajute să creşti ca persoană. Nu uita să ceri scuze atunci când ai rănit pe cineva… Nu uita să trăieşti fără frică prezentul…dar în acelaşi timp, nu uita că e omenesc să ai regrete….

Învaţă să te ierţi pe tine însuţi!…

Lasă un răspuns

